Reisverslag #5 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Rob Jans - WaarBenJij.nu Reisverslag #5 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Rob Jans - WaarBenJij.nu

Reisverslag #5

Blijf op de hoogte en volg Rob

12 April 2015 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Na zondagochtend even met de familie geskyped te hebben stond er een Paasbarbecue op het programma met de hele familie. Zoals jullie weten is mijn gastgezien Mexicaans en dat staat garant voor een hoop vlees, bier en gezelligheid. Helaas kon ik van dat tweede niet meegenieten maar ik heb genoeg plezier kunnen halen uit de andere twee dingen. Op het fornuis stonden grote potten met daarin rijst, chili con carne en brood. Het vlees kon je ophalen bij de barbecue en daar zat ook een hoop lekkers tussen! Verder was de hele familie present en dat betekent dan ook echt de hele familie, want zo zitten Mexicanen in elkaar. Ik gok dat het er een man of 25 zijn geweest. Rond zeven uur was het dan toch eindelijk tijd om eitjes te gaan zoeken, de kinderen werden binnen gehouden terwijl de ouderen de eitjes verstopten. Tien minuutjes later was het dan toch eindelijk zover en sjeesde iedereen de tuin in. Anders dan in Nederland, waar paaseieren of chocola of echt ei bevatten, hebben ze in Amerika eieren met geld erin. Het doel is om het gouden ei te vinden, want hier zit natuurlijk het meeste geld in. De eer ging dit jaar naar het jongste lid van de familie. Met wat hulp van haar ouder natuurlijk. Daarna zijn de kinderen nog overladen met "kermis" speelgoed en dat was Pasen voor dit jaar.

Maandag kreeg ik mijn tweede en laatste punt terug van mijn tentamens. Al met al kan ik zeggen dat ik het toch aardig gedaan heb. Op het ene tentamen heb ik 93% gescoord en op de andere 47 van de 50 punten. Gemiddeld sta ik nu een B en een A, wat aan het einde van het semester betekent dat ik het gehaald heb. Verder kreeg ik maandag ook te horen dat ik dan toch eindelijk mijn stage in Nederland behaald heb, wat mijn dag alleen nog maar beter maakte!

Dinsdag was een koude regenachtige dag. Ja, je leest het goed... regenachtig. Het blijft toch bijzonder hoe blij mensen hier zijn met regen. In vergelijking met de miezer in mijn eerste week heeft het dinsdag toch twee uur geregend voor mijn gevoel. Dat het niet vaak voor komt blijkt uit het feit dat het water lang blijft liggen. Riolen zijn zo goed als dicht geslipt met aarde en zand en dat resulteerde in water dat nog lang in de goot heeft gelegen. De regen is welkom ontvangen door de buurtbewoners, dat scheelt weer een keer je droge tuin besproeien.

Woensdag en donderdag zijn toch vooral gewone schooldagen geweest. Weinig beleefd, veel huiswerk moeten maken. Ik zal jullie de details besparen.

Voor vrijdag geldt hetzelfde verhaal. Ik had nog erg veel te doen en dat heb ik dus maar op vrijdag gedaan. Het was buiten erg zacht met een frisse wind, dus binnen blijven was geen probleem. Verder ben ik nog naar de sportschool geweest en heb ik s'avonds lopen klootzakken met mijn huisgenoten. Erg gezellig!

Zaterdag, weekend! Zou je zeggen... Nee. Weer op school gezeten. Zaterdag was een open dag op school van 10 tot 1, waarbij leraren aanwezig zouden zijn die je konden helpen. Aangezien wij nog met een project bezig zijn hebben we besloten als groepje naar school te komen om wat progressie te boeken. Dit hebben we zeker gedaan! Zaterdag middag hebben we met iedereen die vanuit Fontys gekomen is besloten om te barbecueën op het strand. Iedereen bracht zijn eigen eten en drinken mee, zoals afgesproken. Ik heb samen met een medestudent een grote sparerib gehaald en wat pastasalade. Gelukkig hadden we een voordeelkaart van de winkel waar we heen gingen. In Nederland bespaar je bij de Albert Heijn een Euro met zo'n kaart. Hier ging de sparerib van $20 naar $14, een voordeel van maar liefst $6! Het was erg gezellig op het strand en we hebben er de hele middag doorgebracht.

Grappig is verder wat er in Amerika toegestaan is als het gaat om autorijden. Als je in Nederland je deur met duct tape vastgeplakt hebt aan je auto dan wordt je direct van de weg gehaald. Hier heb ik dat toch al gezien. Andere voorbeelden zijn een auto die een achterdeur mistte en auto's waarvan delen van de carrosserie totaal ontbreekt. Ook heb ik halve dieren uit het raam zien hangen en gevaarlijke objecten die in een auto gepropt zijn en aan alle kanten uitsteken. Het lijkt allemaal te mogen hier...

  • 12 April 2015 - 22:01

    Toon En Ida Engels-Steeghs:

    Best Rob,
    Wij hebben weer met veel belangstelling kennis genomen van de Amerikaanse Paas barbecue en de behaalde schoolresultaten.Het loop volgens ons perfect. Ga zo door Rob, dan kunnen resultaten niet uitblijven.
    Groetjes van Oma Ida en Opa Toon uit Beringe.

  • 12 April 2015 - 22:38

    Opa Jan + Oma Toos:

    Hey Rob.

    Tjonge jonge wat een belevenissen daar in Amerika en wat fijn dat je zo goed hebt gescoord. Prachtig dat het regende want hier schreef de krant dat Californie wat water betreft op rantsoen zou moeten. Proficiat met de mooie resultaten. Wij zijn blij dat we de juiste man gestuurd hebben om Heijen op de kaart te zetten.

    Heel veel groeten van ons en tot de volgende keer .Wij zien er naar uit.

    Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 03 Maart 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 8669

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 23 Augustus 2015

Minor Santa Barbara, California

Landen bezocht: