Reisverslag #7 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Rob Jans - WaarBenJij.nu Reisverslag #7 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Rob Jans - WaarBenJij.nu

Reisverslag #7

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

26 April 2015 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Deze week een erg kort verslag. Dit vanwege het afgelopen verslag die pas op dinsdag werd geplaatst. Daarom bestrijkt dit verslag de periode dinsdag tot aan zaterdag. Dinsdag is met ingang van mijn nieuwe rooster een van de vele vrije dagen geworden en dit kon ik ook zeker even gebruiken na Las Vegas. De les op maandag was ronduit een flop, iedereen was moe en had maar een paar uurtjes slaap in de benen. Het feit dat het over het vak accounting ging hielp ook niet echt mee. Iedereen zat al in de wolken over dinsdag, onze vrije dag. Ook ik heb gebruik gemaakt van deze dag om even weer helemaal bij te komen en dat heeft me zeker goed gedaan!

Een ander nadeel van accounting en het feit dat het een master vak is, is dat het erg veel buitenschools werk met zich mee neemt. Ik heb niks te klagen aangezien ik nu maar twee dagen op school zit, maar toch. Veel tijd voor iets leuks was er niet. Daarom heb ik mijn dagen vooral gevuld met huiswerk maken en sportschool, in die volgorde. Na woensdag had ik immers al weer weekend.

Aangezien ik aankomende maandag alweer mijn eerste examen voor dit vak heb, hou ik al helemaal geen tijd meer over. Het is dus even doorbijten maar dit lukt me wel! De dingen die ik deze week nog wilde doen heb ik allemaal in zaterdag gepropt en dat is me toch aardig gelukt.

Ik ben mijn zaterdag begonnen met, wat een verassing, huiswerk. Vervolgens ben ik richting de stad gegaan om dan toch eindelijk mijn postkaarten die ik gekocht heb in Las Vegas op de bus te doen. Er was ietwat verderop een groot Mexicaans feest bezig leek wel, veel muziek, bier en vlees. Hoewel het erg aanlokkelijk er uit zag heb ik toch maar besloten verder te gaan met mijn lijstje.

Onder postkaarten stond "naar de kapper gaan". Meerdere klasgenoten hebben dit al gedaan en door de meeste werd ik daarom ook aangeraden om naar SuperCuts the gaan. Eenmaal binnen heb ik een afspraak gemaakt, denkende dat ik binnen een kwartiertje aan de beurt kwam. Maar helaas, de vrouw die mijn afspraak plande vertelde me vervolgens dat het nog een uurtje kon duren. Dan maar even de stad in! Met de gedachte dat ik die avond magnetronmaaltijden zou krijgen ben ik de supermarkt binnen gelopen. Ik kwam terug met spaghetti, tomatensaus, spinazie en tostados (grote ronde tortilla's). Maar meer informatie daarover verderop in het verslag. Na ongeveer 45 minuten ben ik teruggekeerd richting de kapsalon en na enkele minuten was het dan toch eindelijk zo ver. Ik vond het toch wel lastig om de kapper te vertellen wat ik wilde, dit aangezien de kapster in Nederland al jaren hetzelfde bij mij er af knipt. 20 minuten laten kon ik toch wel opgelucht adem halen, het was aardig goed gelukt!

Met een fris kapsel ben ik huiswaard gekeerd. Normaal druk ik, als ik de bus uit kom, op het "oversteekknopje" en dan maakt ie een raar piepgeluidje dat aangeeft dat ik hem ingedrukt heb. Vandaag deed hij dat echter niet en na een keer of 3 drukken richtte ik mijn blik op de verkeerslichten. Deze waren allemaal uit, heel raar? Een aardige vrouw in haar auto liet mij daarop oversteken en daar heb ik haar voor bedankt. Eenmaal thuis wou ik het licht aan doen maar dit lukte ook al niet. Ik kreeg vermoedens en mijn mobiel stroomde vol met berichten dat de stroom bij iedereen in onze groep uitgevallen is. Uiteindelijk heeft het een klein halfuurtje geduurd totdat we weer stroom hadden, wat ook mijn koken uitgesteld heeft uiteindelijk.

Toen de stroom weer terug was kon het koken eindelijk beginnen. Het eindresultaat was spaghetti met spinazie op een bedje van tostados overgoten met tomatensaus. Het hele idee kwam zo uit de lucht vallen maar ik kan toch zeggen dat het erg lekker gesmaakt heeft uiteindelijk, ik ben het toch nog niet verleert!

Volgende week, zaterdag 2 mei om precies te zijn, vechten Manny Pacquiao en Floyd Mayweather tegen elkaar. Nu zul je zeggen: "wie zijn dat?". Om eerlijk te zijn, ik wist het ook niet... Na anderhalve maand in Amerika weet ik inmiddels wel beter. Pacquiao en Mayweather zijn 8- en 5-voudig wereldkampioen boksen. Wat dit gevecht zo speciaal maakt is dat de twee nog nooit tegen elkaar gevochten hebben. Dit omdat ze elkaar van verschillende dingen beschuldigen, zoals het gebruik van steroïden en valspelen. Na jaren van gesteggel staan ze binnenkort tegenover elkaar. Heel Amerika spreekt erover en daarom weet ik inmiddels ook wie ze zijn. Pacquiao is een bokser die zijn herkomst niet vergeet en geld pompt in zijn lokale gemeenschap om het beter te maken. Mayweather is een echte show man met een gigantisch huis. Verder gooit hij met geld waar hij komt, zodat de gelukkige mensen het op kunnen rapen. Het gevecht staat dus inherent voor "de harde werker" tegen "de showboy". Dit gevecht vind om 18.00 lokale tijd plaats in het MGM hotel in Las Vegas. Verder kost het gevecht $100 om hem te bekijken. Vanuit je woonkamer. Je hoort het goed, je woonkamer. Hoewel ik het belachelijk veel geld vind gaat mijn gastgezin de wedstrijd toch echt gewoon kijken, voor de Amerikanen is dit echt iets historisch en je zal er spijt van hebben als je de wedstrijd niet gezien hebt. Misschien, als het lukt, dan kijk een paar minuutjes mee. Ben er nu toch wel benieuwd naar geworden...

  • 26 April 2015 - 22:22

    Opa En Oma Heijen:

    Hey Rob. Weer een mooi verslag, al is het wat korter je beleefd toch van alles. Maar als je het druk hebt sla je gewoon een keer over. Studeren is uiteindelijk het doel van je verblijf daar.Wij hebben de afgelopen week prachtig weer gehad en vandaag was het wat minder. Gijs deed vandaag de eerste H Communie in Afferden het was een mooie mis.Wij leven met je mee en je krijgt heel veel groeten van ons uit Heijen. Opa en Oma

  • 26 April 2015 - 22:22

    Opa En Oma Heijen:

    Hey Rob. Weer een mooi verslag, al is het wat korter je beleefd toch van alles. Maar als je het druk hebt sla je gewoon een keer over. Studeren is uiteindelijk het doel van je verblijf daar.Wij hebben de afgelopen week prachtig weer gehad en vandaag was het wat minder. Gijs deed vandaag de eerste H Communie in Afferden het was een mooie mis.Wij leven met je mee en je krijgt heel veel groeten van ons uit Heijen. Opa en Oma

  • 28 April 2015 - 12:07

    Ida En Toon Engels-Steeghs:

    hallo rob,
    Je verslag weer met veel belangstelling gelezen.Je maakt er vanalles mee en doet zo veel ervaring op.De lestijden zijn gewijzigd hebben we begrepen.Blijf de lessen goed volgen want tenslotte ben je in Amerika om er verder te komen met je studie.Veel succes met je studie en we wachten weer met spanning op volgende berichten.Groetjes van Oma en Opa uit Beringe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 03 Maart 2015
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 8675

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 23 Augustus 2015

Minor Santa Barbara, California

Landen bezocht: