Reisverslag #8 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Rob Jans - WaarBenJij.nu Reisverslag #8 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Rob Jans - WaarBenJij.nu

Reisverslag #8

Blijf op de hoogte en volg Rob

04 Mei 2015 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Afgelopen zondag, 26 april alweer, zijn we voor het eerst weer eens richting het strand gegaan. Ik had me echter beter in moeten smeren want ik heb me toch een partij verbrand Op het moment van schrijven, zondag nacht, ben ik inmiddels in het vervellingproces. Je kunt precies zien waar ik me niet ingesmeerd had; mijn rug en de achterkant van zowel mijn bovenarmen als -benen. Ik heb ook het idee gehad dat het niet al te warm was maar schijn bedriegt. Verder was er de grand opening van een pizzazaak in downtown Santa Barbara. Ter gelegenheid daarvan hadden ze een speciale actie; jij vind hun Facebook pagina leuk, laat het zien, en je krijgt een gratis pizza met alle toppings die je wilt. Als fervent pizza liefhebber kon ik deze kans natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan. Ik met twee andere klasgenoten zijn naar het centrum gegaan met de bus. Wat verwacht was bleek dus ook zo te zijn, er stond een aardige wacht rij voor de deur. Uiteindelijk hebben we een halfuurtje op de pizza moeten wachten. Je zou tevens ook een kleine pizza verwachten maar deze zat ongeveer op het niveau kinderpizza. Ik heb zeker genoten van de pizza en het feit dat hij helemaal gratis was maakte hem natuurlijk nog lekkerder!

Maandag stond alweer het eerste examen van finance op de agenda. Veel te vrezen was er niet, ik had 74 van de 75 vragen goed beantwoord en dus kan ik zeggen dat ik toch aardig begonnen ben!

Dinsdag is inmiddels een vrije dag geworden en deze hebben we benut met eerst de sportschool. Maar, belangrijker, vervolgens een partijtje voetbal! Op de gigantische campus van de University of California, Santa Barbara (UCSB) hebben ze een aantal voetbalvelden en deze hebben we gebruikt. In totaal waren we met 8 man en hebben we partijtjes gedaan op een goal. Een keer wat anders dan honkbal, American football en basketbal. Ik heb me er erg vermaakt.

Woensdag wederom finance. De studiebelasting is erg hoog voor dit vak maar het valt nog bij te houden!

Donderdag was wederom een vrije dag en daarom dus weer tijd voor de sportschool. Voetbal heeft vandaag plaats gemaakt voor basketbal. Wederom met dezelfde groep. Basketbal is echter wel wat makkelijker dan voetbal, je hebt immers maar 10 spelers nodig voor een heel veld, met 8 was het dus prima te doen. Helaas heeft mijn team verloren maar dat mocht de pret niet drukken.

Vrijdag was er iets te doen op school. Er is in Santa Barbara een organisatie die verschillende trips organiseert en om naamsbekendheid op te doen waren ze present op onze campus. Er was van alles te doen, van muziek tot spelletjes en van pizza tot aan taart. Dit konden we dus niet aan onze neus voorbij laten gaan. Vervolgens was er nog zeker 2 en een halve pizza over en hier heb ik er een hele meegekregen, ik was een tevreden man!

Zaterdag was de grote dag. De dag van de bokswedstrijd waar ik al eerder over verteld had. Voorafgaand aan de wedstrijd heb ik met een paar medestudenten nog gebasketbald. De hele dag hoorde je beide namen in gesprekken voorkomen, iedereen had het er over. Om 9 uur lokale tijd barstte het dan toch echt los. De winnaar is Mayweather, degene met het grote geld. Echter, de meningen hierover zijn erg verdeelt. Dit omdat Pacquiao toch de meeste klappen uit deelde en Mayweather vooral veel meters maakte binnen de ring. Ik hoopte dat Mayweather zou winnen maar in het gezelschap van een hele familie die voor Pacquiao was durfde ik die mening toch niet uit te spreken. Ondanks het verlies van hun lieveling zat de stemming er erg goed in.

Zondag kwam iedereen bij van de kater of de euforie de vorige avond. Dit was ook in de sportschool te merken, waar het normaal toch aardig druk is viel dat op zondag toch reuze mee. Dat is maar goed ook, zo konden we snel door de oefeningen heen gaan. Ook vandaag heb ik nog een hoop mensen na horen praten over de wedstrijd. De wedstrijd zou uitkomst moeten bieden aan dik 5 jaar gesteggel tussen de twee maar het lijkt alsof het alleen maar voor meer controversie heeft gezorgd...

  • 04 Mei 2015 - 22:35

    Opa En Oma Heijen.:

    Hallo Rob.

    Wederom een mooie uitleg van het grote feest in Californie wat ze studeren noemen. Maar als je prestaties goed zijn mag je ook gerust ontspannen en genieten van dit land en zijn cultuur. Wij hebben de indruk dat je aardig bent ingeburgerd. En voor de volgende week een wijze raad .Ga in de schaduw liggen en geniet verder van je verblijf.

    Groetjes uit Heijen Opa en Oma

  • 10 Mei 2015 - 11:22

    Ida En Toon Engels-Steeghs:

    Hallo Rob,

    We hebben weer met veel belangstelling van je kleurrijke verslag genoten.Met de studie verloopt het ook goed.Houden zo, want tenslotte ben je er niet voor de fun naar toe gegaan.Oma bedankt je nog voor de ontvangen kaart met de mooie postzegel, die ze een week na haar verjaardag heeft ontvangen.Veel groeten van Oma Ida en Opa Toon en tot het volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 03 Maart 2015
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 8683

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 23 Augustus 2015

Minor Santa Barbara, California

Landen bezocht: