Reisverslag #10 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Rob Jans - WaarBenJij.nu Reisverslag #10 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Rob Jans - WaarBenJij.nu

Reisverslag #10

Blijf op de hoogte en volg Rob

18 Mei 2015 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Alweer een week verder en bijna op de helft alweer. De tijd gaat toch erg snel als je het naar je zin hebt. Inmiddels zit in de afrondende fase van het vak Corporate Finance en ik moet zeggen dat, dat me deze week toch behoorlijk bezig heeft gehouden. Ik weet niet of het komt omdat het een mastervak is dat het zoveel werk is of dat dit gewoon de Amerikaanse manier van lesgeven is. Over de afgelopen 5 weken heb ik in totaal 488 huiswerkopdrachten moeten maken wat neerkomt op bijna honderd per dag. En dan heb ik het nog niet eens over de subvragen... Maar goed, ik sta er nog goed voor en dat is het belangrijkste!

Verder zouden we afgelopen donderdag gaan hiken. We hadden het weer helaas niet mee en daarom hebben het af moeten blazen. Het heeft behoorlijk hard geregend en dat wel een paar uur lang. Zul je net zien dat dit het slechtste voorjaar in 70 jaar is net nu wij hier zijn. Desondanks hebben we ons bezig gehouden in de sportschool.

Deze week heb ik dan toch echt mijn eerste huisfeestje gehad. Mijn roommate had me uitgenodigd voor een feestje bij iemand in zijn appartement. Ik moet zeggen dat het erg gezellig was en dat ik meerdere Nederlanders hier heb leren kennen. Eentje vertrekt helaas aankomende woensdag al maar de andere blijft hier nog een jaar, zo kan het verschillen. Beide niet uit Limburg en daarom werd ik aangezien voor Belg, dat heb ik dus even uit moeten leggen. Rond een uur of 2 s'nachts was ik weer thuis en dat verklaart dus ook waarom dit reisverslag een dag vertraagd is.

Op zondag was er een autoshow aan de gang in downtown Santa Barbara met verschillende oude auto's. Ik ben niet zo'n grote autofan dus ik kan jullie helaas niet vertellen wat ik allemaal gezien heb qua modellen, veel verder als de Kever kom ik niet... Verder was er zoals gewoonlijk in het weekend een hele hoop muziek in de stad. De straten staan meestal vol met verschillende straat artiesten die toch aardig wat geluid kunnen maken, het zorgt voor een goede sfeer. Verder ben ik s'avonds met de hele bups naar een Chinees buffetrestaurant geweest. Twee van de 3 andere roommates vertrekken aankomende zaterdag en dus zijn we met z'n allen er even uit geweest. Eenmaal thuis hebben we nog een paar rondes klootzakken gedaan en toen zat de week er al weer op.

  • 19 Mei 2015 - 18:01

    Ida En Toon Engels-Steeghs:

    Hallo Rob,
    zoals we hebben gelezen heb je ook nog eens Nederlands kunnen praten.Dat is weer eens wat anders dan Amerikaans.Je hebt behoorlijk wat huiswerk te maken,maar dat hoeft geen bezwaar te zijn.Je bent er tenslotte niet voor een vakantie.Als je goed je best blijft doen komen de resultaten wel. wij leven met je mee en zien je volgende verslag alweer met spanning tegemoet.

    Groetjes van Oma en Opa uit Beringe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 03 Maart 2015
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 8667

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 23 Augustus 2015

Minor Santa Barbara, California

Landen bezocht: