Reisverslag #12 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Rob Jans - WaarBenJij.nu Reisverslag #12 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Rob Jans - WaarBenJij.nu

Reisverslag #12

Blijf op de hoogte en volg Rob

01 Juni 2015 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Maandag was het dan toch eindelijk Memorial Day. Ik had dus besloten om naar de stad te gaan om eens te gaan kijken wat er te doen was, aangezien ik zo een, twee, drie niks op internet terug kon vinden. Hoewel het gezellig druk was in de stad was er toch weinig gericht op Memorial Day (op de 50% sale na dan). Er hingen meer vlaggen uit dan normaal, op elke hoek van de straat hing er wel minstens een. De straatmuzikantjes hadden zich ook aardig uitgedost en er was veel muziek gaande. Er waren echter geen parades zoals ik toch wel gehoopt had. Het was wel gezellig, en het betekende een dag vrij van school!

Op dinsdag hadden we een barbecue op de planning staan omdat iemand uit onze groep jarig was, deze is alleen helaas niet doorgegaan. Het weer viel nogal tegen en dat weerhield ons van het barbecueën. Het mooie weer went toch snel want bij de temperatuur die dag zouden we in Nederland massaal naar het strand gaan. Vervolgens is een deel van de groep s'avonds nog wel naar een Italiaans restaurant geweest, ik heb van te voren de menukaart op gezocht. Hier was geen pizza op te bekennen en dus heb ik me maar afgemeld. Dat noemt zich dus "Italiaans"...

Woensdag zou ik een nieuwe roommate krijgen en dus verwachte ik een nieuw gezicht na school. Echter, de Braziliaan die zou komen is uiteindelijk niet doorgekomen en vanwege het tekort aan huizing in Santa Barbara is zijn plek inmiddels opgevuld met iemand uit Saudi-Arabië. Deze kwam echter een dag later aan, op donderdag. Hij spreekt toch erg beperkt Engels en dat maakt het communiceren erg lastig. Hij spreekt wel Arabisch... maar goed dat kan niemand in dit huis. Gelukkig is er de technologie en een handige vertaal app bespaarde ons een hoop tijd. Het is echter wel te hopen dat hij zijn Engels gaat verbeteren hier!

Vrijdag was voor het eerst in lange tijd weer eens basketbal tijd, en hoe. Twee potjes gespeeld en twee potjes gewonnen, met de winnende bal in het tweede potje. Of het geluk is of gewoon technisch vernuft, dat laat ik in het midden. Het was echter mooi weer om actief te doen en de sfeer was goed. Vervolgens zijn we met dezelfde groep nog even naar het strand geweest om van het goede weer te genieten. Na een voldaan dagje ben ik wel gelijk op bed geploft, met verbrande schouders, wederom. Erg laat op vrijdag kwam er wederom een nieuwe student, een uit Zwitserland. Maar hem zou ik de volgende dag pas ontmoeten.

Zaterdag heb ik dan toch echt de Zwitser ontmoet, hij spreekt gelukkig beter Engels dan de Saudi. een beetje een alternatieve jongen maar erg aardig! Verder heb ik me zaterdag opgemaakt om weer een dagje strand te doen, dat verveelt nooit.

Vervolgens heb ik het zondag rustig aan gedaan, na twee dagen strand had zich een aardig hoopje huiswerk opgestapeld en dat moet toch gedaan worden. Daar heb ik dus ook het grootste deel van mijn zondag aan besteed. Verder heb ik de nieuwe studenten nog wat meer leren kennen en dit verslag geschreven.

Amerika blijft een sterk gelovig land en dat blijkt wel aan de hoeveelheid kerken in de omgeving Santa Barbara. Wat wel opvalt is de grote hoeveelheid diversiteit aan kerken. Zo heb je de Lutheriaanse kerk, de Presbytheriaanse, de Spirituele en zelfs de kerk van de Wetenschap. Als ik in Google "kerk Santa Barbara" typ dan krijg ik welgeteld... nou goed ik ben na de 80 gestopt en ik denk dat er nog een goeie 20 te tellen waren in Santa Barbara en Goleta samen. Even ter vergelijking, in Heijen kom ik niet verder dan de Christelijke kerk.

Een laatste mededeling is dat ik aankomend weekend een trip naar Yosemite National Park op de agenda heb staan en dat daarom het reisverslag vertraagd wordt naar waarschijnlijk dinsdag, dit omdat we in de nacht op zondag terug komen. Verwacht wel een hoop mooie foto's! Ik heb er behoorlijk zin in kan ik zeggen!

  • 01 Juni 2015 - 17:37

    Opa En Oma:

    Hallo Rob. Weer een mooi verslag met diverse door jouw ondernomen activiteiten. Wij zijn weer terug uit Oostenrijk en hebben het erg naar onze zin gehad tijdens de tochten over de hooggelegen delen tussen de sneeuw op 1850 mtr. Ons hotel uit 1917 was heel goed wat bed, bad, en eten betrof .Ook een leuke bar in de kelder met lekkere drankjes en in de stad natuurlijk Braatwurst.

    Wij groeten je vanuit een fris en zonnig Heijen, en verlangen naar de voor het komend week end voorspelde 30 /32 graden warmte.

    Opa en Oma.

  • 03 Juni 2015 - 18:23

    Ida En Toon Engels-Steeghs:

    Beste Rob,
    We hebben weer met veel belangstelling jouw verslag gelezen.Je maakt daar ook van alles mee.En toch maar weer eens een verbrande huid opgelopen.Wie zich verbrand moet op de blaren zitten c.q. liggen.
    Grapje hoor. Zaterdag 6 juni gaan we een week op vakantie we komen op zaterdag 13 juni weer terug.We gaan naar De Lutte, een plaats in de buurt van Oldenzaal.Verder is hier weinig te melden dus gaan we eindigen met deze reactie.
    Groeten van Oma en Opa uit Beringe.

  • 03 Juni 2015 - 20:33

    Peter Jans:

    hoi rob

    wederom een mooi verslag
    complimenten dat je het iedere week maar weer even doet voor ons
    ga zo door

    groeten uit afferden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 03 Maart 2015
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 8663

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 23 Augustus 2015

Minor Santa Barbara, California

Landen bezocht: