Reisverslag #16 - Six Flags Hurricane Harbor - Reisverslag uit Valencia, Verenigde Staten van Rob Jans - WaarBenJij.nu Reisverslag #16 - Six Flags Hurricane Harbor - Reisverslag uit Valencia, Verenigde Staten van Rob Jans - WaarBenJij.nu

Reisverslag #16 - Six Flags Hurricane Harbor

Blijf op de hoogte en volg Rob

28 Juni 2015 | Verenigde Staten, Valencia

Deze week was alweer de laatste week van het vierde en dus het een na laatste vak. Dat betekent dus een eindexamen en voor dit vak specifiek een project dat ingeleverd moest worden. Op het moment van schrijven heb ik nog niet mijn punten ontvangen maar voor mijn gevoel heb ik dit vak zeker behaald, misschien wel weer met een A. Zou toch mooi staan op het lijstje... Waar ik deze week dus afscheid genomen heb van een vak begin ik weer aan een nieuw vak aankomende week. Het laatste vak ook tevens. Het gaat over Amerikaans recht. Ik heb er op dit moment weinig vertrouwen in, dit aangezien ik EU recht op de Fontys tot op heden ook nog niet gehaald heb. Maar goed, genoeg speculatie, ik zal het aankomende week wel zien.

Verder ben ik afgelopen donderdag naar Six Flags "Hurricane Harbor" geweest, gelegen in Valencia. Nabij Los Angeles. Zoals de naam misschien al doet vermoeden, het is een waterpark. Een echt Amerikaans waterpark overigens, met een hoop glijbanen en gelegen in een omgeving met een groot vergezicht. S'ochtends om 9 uur hoopten we in de auto te zitten, dit is uiteindelijk 9.30 geworden. Gelukkig voor ons was het maar iets meer als een uurtje rijden en waren we er dus al snel. De kaartjes waren via internet besteld en daarom konden we de eerste horde overslaan. Daarna was de veiligheidscontrole waarbij er met een stok in je tas gekeken word en je door een metaaldetector heen moet, heel veel haast leek het personeel echter niet te hebben... Daarna worden de gasten verdeelt. Links is voor het attractiepark "Magic Mountain" wat gekenmerkt werd door een gigantisch scala aan achtbanen, en rechts is naar het waterpark "Hurricane Harbor". Daar kwamen we ook tevens bij de laatste poortjes aan maar deze gingen wel erg snel.

We waren echter zeker niet de enige in het park en dat was ook te merken aan de wachtrijen voor de glijbanen. Ik ben zo dom geweest om mijn slippers te vergeten, ik dacht echter dat het wel mee zou vallen. Niet dus... de ondergrond was behoorlijk warm en na een kort beraad heb ik besloten een paar slippers te kopen in het winkeltje. Natuurlijk met een patroon van de mooie Californische vlag. Nu dat probleem opgelost was kwam de volgende aan het licht. Bij de eerste glijbaan werd ons verteld dat we ijzeren decoraties aan de zijkant of achterkant van onze zwembroek hadden en dat deze vanwege veiligheidsoverwegingen niet toegestaan waren. Er resteerde ons dus twee opties; of je snijd ze er uit met een sleutel of iets dergelijks, of je trekt iets anders aan. Ik deed het laatste en trok mijn sportbroekje aan die ik toevallig ook bij had. Probleem opgelost!

Het park kon je, in mijn ogen, in 3 categorieën opdelen. 1) de zwembaden, waarvan er enkel 2 waren. 2) de normale glijbanen die je zomaar kon betreden en 3) de glijbanen waarvoor een band nodig was. We hebben besloten een band te huren voor $7 per stuk en daarmee naar de glijbanen te gaan. Six Flags heeft een grote hoeveelheid glijbanen, van recht en open tot kronkelig en dicht. Maar ook een "trechter" die op zijn zij ligt, waarbij je er aan een kant in komt en dus langzaam richting het midden gaat. Heel erg goed uitleggen lukt me niet dus kun je beter de volgende link bekijken (https://www.youtube.com/watch?v=mF8llfzgetU). Verder was er ook nog een soort van "bobsleebaan" glijbaan waarbij je in een raft zat met z'n 4en, die was erg leuk! Ook ben ik in de vrije val geweest, je weet wel, de glijbaan waarbij het platform onder je uit getrokken word je dus valt. Menig mensen kennen hem misschien van Duinrell maar ik kan je zeggen dat deze toch groter en enger was, echter, ik heb hem overleeft! (https://www.youtube.com/watch?v=lU1y_kLtnJc De eerste in het filmpje). Na een lange en vermoeiende dag hebben we de band weer ingeleverd, waarvoor we een gratis beker frisdrank kregen. De reden waarom ze dat doen was wel zichtbaar, het hele park lag immers nog vol met die banden en daar zijn ze denk ik nog wel even mee bezig geweest. Van zwemmen krijg je behoorlijk dorst en dus was dat bekertje niet genoeg. Bij het eerste tankstation dat we tegen kwamen zijn we dus gestopt. Alle maten bekers frisdrank waren voor 99c en dus, als Nederlander, kies je dan voor de grootste. 42 Oz., wat na even omrekenen neerkomt op zo'n 1,5L frisdrank voor net iets minder dan een Dollar. Onderweg hebben we nog kort in de file gestaan maar rond een uur of half 10 was ik toch al weer thuis, zeer geslaagde dag dus!

  • 28 Juni 2015 - 18:40

    Opa En Oma:

    Hey Rob leuk weer wat van jouw te lezen, vooral de goede prestaties en waarderingen voor je inzet.Ook de Yuotube filmpjes zijn leuk en geven een goed inzicht in wat je bedoeld te schrijven. Wij krijgen hier de komende twee weken ook Californisch weer , vanaf as Woensdag zelfs dagen met 33 tot 36 graden.Vandaag gezamenlijk wezen eten in Velp ivm Oma's verjaardag , inclusief een VIP (Laura).Ze heeft ook genoten en later in de Beukenlaan nog wat verfrissend gedronken en daarna ging iedereen voldaan huiswaarts.

    Groeten uit een bewolkt zeer benauwd Heijen van Opa en Oma.

  • 30 Juni 2015 - 18:48

    Ida En Toon Engels-Steeghs:

    Hallo Rob,
    Leuk om meer eens een verslag van je te ontvangen.Gelukkig gaat het met de studie ook nog steeds goed.Het bezoek aaan het pretpark Six Flags was zeker de moeite waard.We zitten in Nederland nu in een hittegolf.Dus uit de zon blijven in de heetste uren per dag.Verder wensen we jou veel succes met het laatste vak.Kop op, dit moet je ook lukken.
    Groetjes van Oma Ida en Opa Toon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 03 Maart 2015
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 8679

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 23 Augustus 2015

Minor Santa Barbara, California

Landen bezocht: