Reisverslag #19 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Rob Jans - WaarBenJij.nu Reisverslag #19 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Rob Jans - WaarBenJij.nu

Reisverslag #19

Blijf op de hoogte en volg Rob

02 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Inmiddels zijn we al twee weken verder dan mijn vorige reisverslag en dat heeft vooral te maken met het feit dat ik in de eerste van die twee weken werkelijk niks beleefd heb, en vandaar zou een reisverslag zonde van de tijd zijn. Voor zowel jullie als ik... Echter! De afgelopen week is dan toch echt een week geweest van dingen die we voor de laatste keer hebben gedaan. Een van deze dingen is bijvoorbeeld school, woensdag is mijn laatste dag school geweest en op diezelfde dag heb ik mijn certificaat behaald dat ik dit programma behaald heb. Een overzicht van de punten kunnen ze me echter nog niet geven, die krijgen we later in een transcript opgestuurd. Dit vanwege het feit dat de punten van mijn laatste vak nog verwerkt moeten worden en dit zou tot vandaag kunnen duren. Vandaag, zondag, is ook een dag waarop veel van de mensen die ik heb leren kennen hier of van de groep Duitsers waar ik veel me om ging naar huis gaan. Voor veel mensen zit het er nu dan toch echt al op en eerder deze week heb ik al afscheid genomen van verschillende mensen, waarvan ik de meeste hopelijk nog terug zie op het HBO in Nederland!

Waar we woensdag de laatste dag school hebben gehad gingen we vrijdag voor een laatste keer shoppen in het outlet in Camarillo, op ongeveer een half uurtje rijden van Santa Barbara. Voor degene met een erg sterk geheugen; JA dit is hetzelfde outlet als waar we het eerste weekend heen zijn geweest. Hoewel ik me de eerste keer al niet verschrikkelijk heb uitgeleefd heb ik dat de tweede keer ook niet gedaan, de buit van de dag bedroeg twee paar Adidas schoenen die jullie zeker nog gaan zien in Nederland. Een outlet staat natuurlijk gelijk aan goede prijzen en dus heb ik die twee paar schoenen met wat korting op de kop kunnen tikken!

Vrijdag hebben we onze laatste barbecue gehad als de eerste Fontys groep in Santa Barbara. Het was ouderwets gezellig en iedereen heeft nog wat goede woorden uitgesproken naar elkaar en we komen nog zeker een keer bij elkaar. Hoewel niet iedereen meer aanwezig was, de een was al aan het reizen met de zus, de ander kwam met de familie samen in Guatemala, waren alle andere toch wel van de partij. Hoewel de groep voor 90% uit Duitsers bestond die voornamelijk Duits praatte kan ik toch zeggen dat ik hier met een goede groep heb gezeten. Sommige praatten wat meer in het Engels dan andere en dat heb ik vaak ook fijn gevonden, ik denk dat iedereen hier in zijn Engels er wel op vooruit is gegaan. En ik... tsja, laten we maar zeggen dat mijn Duits beter is geworden!

Zaterdag heb ik de hele dag op het strand doorgebracht en daar kan ik nu nog de gevolgen van zien. Ik heb mezelf toch iets overschat als in "Ik ben bruin genoeg, ik hoef me niet meer in te smeren". Wat heeft geresulteerd in een rode huid. Verder is de nieuwe groep Fontys studenten al gearriveerd voordat de oude groep weg was en zij hebben afgelopen week al introductie gehad. Zaterdag hebben hun zich aan ons toegevoegd op het strand en heb ik ze dus ook kunnen leren kennen. Het grootste verschil tussen onze groep en die van hun is dat de meeste van ons al mooi bruin zijn terwijl de andere daar nog aan moeten werken.

Vandaag, zondag, zal niet veel anders zijn als gisteren. We hebben met de meeste afgesproken op het strand waar dan ook tevens de laatste afscheiden genomen worden. De meeste hebben nog een trip gepland en dus zien we elkaar pas weer bij de Fontys, hopelijk. Ook ik heb inmiddels een trip op poten gezet samen met... rapapa... Alex. Wat een verassing niet? Maar goed... Alex en ik vertrekken aankomende maandag in een SUV richting San Francisco waar we verblijven bij een Airbnb. Airbnb is een verzameling van verhuurders die hun appartement, of een deel van, verhuren voor vakantiegangers of dergelijke. In San Francisco hebben wij een plaats kunnen regelen in Oakland, wat net over de brug is (Nee niet de Golden Gate bridge), en waar we dus maar zo'n 20 minuutjes nodig hebben om in San Francisco te komen. Hier verblijven wij 4 dagen waarnaar we doorrijden, over Santa Barbara heen, naar Los Angeles, waar wij nog eens 5 dagen verblijven en ook een hoop gaan verkennen. Dat betekend dus ook geen reisverslag aankomende week maar ik zal daarna zeker met een uitgebreid verslag komen. Of ik houd het voor me, voor als ik weer thuis kom... Ik ben er nog niet over uit haha.

  • 03 Augustus 2015 - 11:36

    Ida En Toon Engels-Steeghs:

    Hallo Rob,
    Reisverslag 19 is een groot deel gewijd aan afscheid nemen.Zoals we begrepen hebben zijn je vreemde talen er ook op vooruit gegaan.Verder is er weer een nieuwe groep van Fontys gearriveerd.De laatste weken reizen jullie nog wat af,zodat je weer wat andere plaatsen in Amerika kunt bekijken.We zien verder wel wanneer er weer een verslag komt.Tot dan.
    Oma en Opa uit Beringe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 03 Maart 2015
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 8690

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 23 Augustus 2015

Minor Santa Barbara, California

Landen bezocht: