Reisverslag #3 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Rob Jans - WaarBenJij.nu Reisverslag #3 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Rob Jans - WaarBenJij.nu

Reisverslag #3

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

29 Maart 2015 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Het is weer zondag en dat betekent een nieuw reisverslag. Vandaag kijk ik terug op afgelopen zondag tot aan zaterdag avond. Ik zorg meestal dat ik een beetje op tijd op sta op zondag zodat ik rond prime time in Nederland jullie kan voorzien van een reisverslag!

Afgelopen zondag was een huiswerkdagje. Ik moest nog verschillende verslagen maken, huiswerkopdrachten uitwerken en hoofdstukken lezen. School is erg intensief en je hebt na school dus ook nog voldoende werk. Gelukkig was Idle daar met het idee om met z'n allen te gaan bowlen en dat vond ik wel een goed idee. Tsja... huiswerk maken of plezier hebben? Erg moeilijke keuze was dat niet. We zijn dus met z'n 4en richting de dichtstbijzijnde bowlingbaan gegaan om vervolgens een paar fletse schoentjes aan te trekken en een paar kegeltjes om te gooien. Het was disco dag en dus was er genoeg geluid, muziek en sfeer. Mijn keuze om een witte sportbroek aan te doen was daarom niet zo'n goed idee. Als mijn bowlkunsten dan niet genoeg de aandacht trokken dan deed mijn broekje het wel, hij gaf bijna licht.

Het was Nederland tegen Zwitserland, Brazilië en voor het gemak Korea. De eerste ronde werd overtuigend gewonnen door Zwitserland, waarbij ik het idee kreeg dat Idle vaker bowlt. De gewonnen pot gaf hem genoeg voldoening om in de volgende ronde een hoop (kansloze) effectballen te gooien. Nederland pakte zijn kans en won vervolgens de tweede pot. Daarna was ons uurtje afgelopen. Bij de deur werden we nog uitgenodigd voor de aanstaande Big Lebowksy (een Amerikaanse bowlingfilm) thema avond waar "the man" himself ook zal verschijnen, hier hebben we echter voor bedankt.

Vervolgens zijn we richting het winkelcentrum gegaan. Idle en Soon hadden nog wat spullen nodig en dus gingen Alex en ik even mee. Op naar de CostCo. Eenmaal binnen wist ik van gekte niet waar ik moest kijken. Ik zal de winkel even proberen te beschrijven. Ik denk dat iedereen wel een doorsnee magazijn kent? CostCo is een super grote magazijnhal met voedsel, kleding, tuinmeubelen, vitamines, boeken en noem het maar op. De stallingen lopen letterlijk tot aan het dak en als je iets van daarboven wilt dan moet je de heftruckman even roepen. In plaats van winkelwagens hebben ze daar magazijn trolleys zoals de meeste mensen ze bij de IKEA kennen. Verkoop wordt alleen in pakketten van 8, 16 en 32 stuks gedaan en dus zijn de besparingen gigantisch. Toen Idle z'n 16 stuks tellende Starbucks ijs koffie gehaald had en Soon zijn 8 Liter ruitvloeistof had gingen we naar de kassa. Soon droeg de ruitvloeistof op zijn schouder en je raadt het al, die viel. Overal ruitvloeistof. En hoewel dit voor het nodige vermaak zorgde was het winkelpersoneel minder blij... afijn, het rook wel lekker.

Maandag was een schooldag as usual, alleen vandaag was Anna (een van de Fontys studenten) jarig! Reden voor een feestje na school dus. Het was echter lastig om een bar te vinden waar ik naar binnen mocht, bij de meeste tentjes moest je toch echt minimaal 21 zijn... Shakeez, aan de hoofdstraat, wilde echter wel een uitzondering maken. Ik mocht naar binnen, maar als ze me ook maar een slok alcohol zien drinken dan moest de hele groep eruit. Daar kon ik wel mee leven. Er werd me daarom dus ook gelijk water aangeboden. Het was een erg gezellige avond en ik heb een paar andere studenten leren kennen die bij ons op school zitten.

Ik sla dinsdag even over, een dag van veel huiswerk en weinig plezier. Ik zal jullie de details besparen.

Woensdag was natuurlijk ook een gewone schooldag, maar wel een schooldag waarop de studenten die geboren zijn in Maart taart kregen. Je was van harte welkom en dat liet ik me niet twee keer zeggen. Hoewel ik niet geheel op tijd was (en maar goed ook, anders moest ik zingen), heb ik toch een stuk taart weten te bemachtigen. Erg zoet, veel chocolade en een hoop kleurstoffen. Maar dat deed niks af aan de smaak!

Ook donderdag sla ik dit keer over. Er moet natuurlijk ook wel gestudeerd worden...

Vrijdag, weekend! Samen met 4 andere studenten ben ik vrijdag naar het strand gegaan in Santa Barbara. Het was een warme 30 graden maar met de zeewind erbij was het goed vertoeven. Later zijn er nog enkele studenten bijgekomen en iedereen heeft wat bij kunnen bruinen. In mijn geval rood. We hebben tweemaal een partijtje American Football gespeeld. Tijdens het tweede potje hebben we gezelschap gehad van een man die ik schat op begin 50 die een paar balletjes mee heeft gegooid. Hij zei dat hij vroeger quarterback was en hij heeft ons een paar trucjes laten zien. Een quarterback is te vergelijken met de centrale verdediger in het voetbal. Alleen is het de bedoeling dat de quarterback de bal achter de defensie van de tegenstander gooit, een typetje Ronald Koeman dus.

Zaterdag was de dag dat de Braziliaan Alex huiswaarts keerde. Hij heeft hier een maand Engels geleerd en het is nu zijn taak om dat in zijn werk te gaan gebruiken. Dat betekende dus dat ik de optie kreeg om van kamer te wisselen en die kans heb ik aangepakt. Ik bezit momenteel niet één, maar twee bedden! Hoewel hij er nu nog schoon bij ligt verwacht ik dat dit binnenkort het rommelbedje is. Ik lever wat in op mijn bureau en mijn kast is wat kleiner maar ik krijg er wel een grotere kamer voor terug! Degene die mijn kamer overgenomen heeft kwam dezelfde dag nog aan. Claudio van 21 uit Zwitserland.

Volgende week beginnen mijn eerste twee tentamens. Het niveau zal niet zo denderend hoog zijn maar toch is goed leren een vereiste. Ik had mezelf gezegd dat ik het vandaag kort zou houden maar zo te zien is dat niet gelukt...

Het meest opvallende deze week is het feit dat voor veel Amerikanen de garage als een soort tweede huis telt. De garages zijn buitenproportioneel groot, bijna net zo groot als het huis. Ik heb al veel verschillende garagebezigheden gezien de afgelopen twee weken. Daaronder valt bijvoorbeeld het traditionele auto-, fiets- en motorsleutelen, maar ook TV kijken, instrument spelen, computeren, sporten en koken. Je kunt het zo gek niet bedenken, in de Amerikaanse garage kan het allemaal!

  • 29 Maart 2015 - 19:10

    Ellen:

    Hoi Rob, ook nu weer een top verslag.Jje ziet het gewoon voor je ogen gebeuren, zoals je alles beschrijft. :) dikke kus Mam

  • 29 Maart 2015 - 19:58

    Graad:

    Hallo Rob.
    Ook dit keer weer een mooi en gedetailleerd verslag. Mooi die schrijfwijze. Kan zo in een reisgids.
    Mmmmmmmmmmm een kamer met twee bedden. Je komt toch niet op stoute gedachten hé. Nee grapje. Ik snap dat dit een grotere kamer is. Good luck and to the next trip report.

    Gr. Graad

  • 29 Maart 2015 - 22:19

    Peter Jans:

    hoi rob

    wederom een mooi verslag
    kijk er iedere keer weer naar uit
    eerst was het boer zoekt vrouw nu robs reisverslag
    als je nu toch 2 bedden hebt komik misschien wel een weekendje logeren

    groeten peter

  • 30 Maart 2015 - 10:10

    Opa En Oma Heijen:

    Hey rob,

    Mooi verslag van de afgelopen week. Ja het is een te gek land daar he om vanalles te beleven en te leren van de cultuur en de mensen. Ga zo door en doe je best.Ik houd het kort dan heb je tijd om te studeren.Wij wensen je weer een fijne week met zon en fijne collega studiebollen.

    Groetjes uit Heijen OPa en Oma

  • 30 Maart 2015 - 15:00

    Toon Engels:

    Beste Rob,
    Met heel veel belangstelling hebben wij je 3e reisverslag gelezen.Je hebt dus nu een ruimere kamer gekregen.Mooi hoor.
    Veel succes met de toetsen die je moet afleggen.
    In je mail maakte je er melding van dat je lang niets meer van ons had gehoord c.q gezien. Rob sorry,maar aangezien ik(Opa) niet zo handig ben met de moderne communicatie-middelen is dit iets waar ik, gezien mijn leeftijd, mee moet leven. Ik hoop dat je hier begrip voor hebt.

    Groetjes van Oma Ida en Opa Toon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 03 Maart 2015
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 8724

Voorgaande reizen:

08 Maart 2015 - 23 Augustus 2015

Minor Santa Barbara, California

Landen bezocht: